Designed using resources from Freepik
Privacy op het web, bestaat dat eigenlijk wel? Wat je ook online doet: het wordt in de gaten gehouden. Persoonlijke informatie wordt verzameld en gebruikt voor commerciële doeleinden. De persoonlijke data die bedrijven als Google en Facebook op grote schaal over ons doen en laten verzamelen, wordt ingezet om te beïnvloeden wat we doen, wat we kopen en zelfs op wie we stemmen. Een beknotting van onze privacy en een beperking van onze keuzevrijheid.
Kunnen we er nog iets aan doen? Onze privacy staat misschien met een half been in het graf, ze is nog niet helemaal dood en begraven, aldus Jan Walraven, onderzoeksjournalist bij Apache en auteur van het boek ‘De diefstal van de eeuw’.
Jan Walraven geeft ons om 19u een panoramische kijk op het thema.
Voor en na de lezing kan je die avond ook kiezen uit een 10-tal verschillende korte workshops die je op weg helpen om je privacy beter af te schermen. We geven praktische tips, tonen alternatieven en zetten je op weg om heel concrete acties te ondernemen.