Kortrijks Vrijzinnig Centrum heeft een nieuwe voorzitter

John Deloof is de nieuwe voorzitter van VC Mozaïek Kortrijk. John maakt al drie jaar deel uit van het bestuur van VC Mozaïek en werd nu aangesteld als voorzitter voor de komende drie jaar. Hij noemt zichzelf een ploegspeler en heeft alle vertrouwen in de mensen rond hem om er samen een boeiende tocht van te maken.

Na drie jaar voorzitterschap van het Vrijzinnig Centrum Mozaïek gaf dhr. Frank D’Hondt de fakkel door aan dhr. John Deloof.
John is psychiatrisch verpleegkundige en verdiepte zich nadien in de contextuele therapie. Na de zomer verlaat hij het psychiatrisch ziekenhuis Heilige Familie in Kortrijk voor een nieuwe professionele uitdaging als coördinator/therapeut in MaRe, een revalidatiecentrum voor mensen die omwille van psychische problemen moeilijk aan de bak komen in onze samenleving. Daarnaast werkt hij  ook nog als zelfstandig psychotherapeut.

Vragen met betrekking tot zingeving en existentiële vragen rond leven en dood hebben hem altijd geboeid. Zowel professioneel als in het engagement dat hij nu aan gaat staan deze centraal.

John maakt al drie jaar deel uit van het bestuur van VC Mozaïek en werd nu dus aangesteld als voorzitter voor de komende drie jaar. Hij noemt zich zelf een ploegspeler en heeft alle vertrouwen in de mensen rond hem om er samen een boeiende tocht van te maken.
Als belangrijkste uitdaging ziet John ‘verjonging’: niet alleen het beter bekendmaken van Mozaïek bij die groep, maar ook het aantrekken van jongeren die zich actief inzetten binnen het centrum.
Hij wil ook verder werken aan de goede verstandhouding tussen de lokale vrijzinnige verenigingen die hun thuisbasis hebben in Mozaïek (Humanistisch Verbond, Polyfinario, Oudervereniging voor Moraal, August Vermeylenkring, Willemsfonds, Uitstraling Permanente Vorming). Dat moet zich vertalen in een aantal gemeenschappelijke activiteiten.

Tenslotte wil hij  waken over het laagdrempelig en open karakter van het Vrijzinnig Centrum. Iedereen die interesse heeft in de brede waaier aan activiteiten, moet zich welkom voelen in Mozaïek.

VC Mozaïek
Overleiestraat 15A
8500 Kortrijk

www.vcmozaiek.be