mrt 04
2020

De Brug Centrum voor het Vrije Denken en KTA Brugge verwennen groep 55+ers tijdens een workshop ‘Sixty and still sexy’

Op donderdag 23 januari lieten 55+ers zich verwennen tijdens een workshop ‘Sixty and still sexy’ in het professionele schoonheidssalon en kapsalon van het KTA Brugge in de Rijselstraat. Het initiatief voor deze workshop lag bij een groepje vrijwilligers van het ontmoetingscentrum De Brug die zich allen ‘Young@Heart’ voelen. Zij zetten hiervoor een samenwerking op met het KTA Brugge te St-Michiels.

De Brug verenigt Brugse vrijzinnige verenigingen in een los samenwerkingsverband. Er is een ruim gamma van activiteiten waarbij mensen elkaar kunnen ontmoeten, bijleren, ontspannen, cultuur beleven, ontdekken en zorgen voor zichzelf. De workshop sluit mooi aan bij enkele van deze pijlers. De meeste activiteiten zijn voor jong en oud. Enkele themagerichte namiddagen zijn specifiek gericht naar 55+ers die zich jong van hart voelen. Zo is er nog een dansworkshop gepland in maart en een wandeling in mei.
Voor deze activiteiten werden verschillende partners benaderd, waaronder het KTA.

Francis Verscheure, Technisch Adviseur KTA Brugge: “Een samenwerking als deze kan alleen maar als meerwaarde worden gezien. Mensen samenbrengen in de leefwereld en beroepskeuze van onze leerlingen uit de pijler ‘people’ (haarzorg, schoonheidszorgen, thuis -en bejaardenzorg) was voor beide partijen een ervaring. De leerlingen legden de bezoekers in de watten met een mooie ontvangst, koffie en versnapering. Daarna werd een keuze aangeboden uit verschillende schoonheidsprogramma’s: manicure/pedicure, gelaatsverzorging of haar/baardzorg. Op naar een volgende editie?”

 Lieve De Cuyper, communicatieverantwoordelijke Vrijzinnige Gemeenschap West-Vlaanderen
 www.vrijzinnigwestvlaanderen.be

De Brug, Centrum voor het Vrije Denken - Hauwerstraat 3A - 8000 Brugge