nov 03

Toneelstuk ‘Vriendinnen’ in Menen op 26 november

Vrijzinnig centrum de Bezatse haalt het toneelstuk ‘Vriendinnen’, met Marleen Merckx en Annemie Picard, naar Menen. De voorstelling gaat door in CC de Steiger op donderdag 26 november om 19u30.

Marleen Merckx (Simonneke in ‘Thuis’) en Annemarie Picard (Martha in ‘Thuis’) kruipen in de huid van Maria en Florentine, twee vriendinnen voor het leven. We volgen deze vrouwen vanaf hun jeugdjaren tot op het moment dat ze de pensioengerechtigde leeftijd al lang voorbij zijn. Zoals iedereen onder ons kennen zij succes en tegenslagen, ruzies en verzoeningen, vreugde en verdriet. 'Vriendinnen' gaat het soort vriendschap dat generaties overwint.

Voor deze productie van theatergezelschap Paljas bewerkte Paul Goossen een tekst van Ed Vanderweyden. Regie is in handen Jeroen Maes.
In de pers werd het stuk positief onthaald:
“Een schot in de roos, een aanrader.” (De Morgen)
“Zeldzame vriendinnen, prachtig gebracht.” (Gazet van Antwerpen)
“Verassend en grappig, prima!” (VRT Radio 2)

Deze voorstelling is een organisatie van het Vrijzinnig Centrum de Bezatse in Menen.
Leden van De Bezatse betalen 5 euro, niet-leden 8 euro.
Inschrijven kan telefonisch via 0497 26 32 69 (vóór 19 november). De inschrijving is definitief na overschrijving van het inkomgeld op BE46 000 3260303 36 (vermeld naam + vriendinnen).

De Bezatse bevindt zich in de Vaubanstraat 8B en is de ontmoetingsplaats voor vrijzinnigen in Menen en omstreken. Zij organiseren activiteiten zoals tentoonstellingen, toneelvoorstellingen, kunstzinnige voordrachten, wetenschappelijke lezingen, actualiteitsdebatten maar ook gezellige eet- en drankfestijnen waarbij mensen elkaar kunnen ontmoeten.

Meer info over De Bezatse en hun activiteiten vind je op www.debezatse.be. Je kunt ook terecht bij Marc Casteleyn, voorzitter VC De Bezatse, 0497 26 32 69 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Vaubanstraat 8 B
8930 Menen

Raadpleeg de activiteitenkalender van de Bezatse